Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, January 4, 2013

15 Petua Dapur: Merangupkan Ayam Goreng

Siapa suka makan ayam angkat kening!hehehe.

Suka ayam goreng yang garing, sedang atau separuh masak?

Kalau suka yang garing dan rangup sini AK kongsikan dengan anda petua merangupkan ayam goreng.

"Ayam yang digoreng akan menjadi tidak rangup setelah lama diangkat dari kuali. Untuk mengekalkan kerangupannya, masukkan sebiji telur ayam semasa menggaul ayam bersama garam dan kunyit. Kemudian goreng ayam seperti biasa."

Selamat mencuba petua ini!

Sumber : Majalah Mingguan Wanita - Keluaran November 2012

Ingat lelaki tak bleh baca majalah wanita ke?hehehe.  

15 comments:

  1. assalamualaikum AK...info yg bagus boleh digunakan nanti...:)

    ReplyDelete
  2. TQ for sharing tips..boleh amal kan nti..memang suka ayam goreng..anak pun suka..:)

    ReplyDelete
  3. mesti abah khalisha ni rajin tolong wife kat dapo :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe..mestilah..AK pandai memasak k..tp yg ringkas-ringkas je lah

      Delete
  4. Wah good info..selalu juga buat…kalau nak wangi ayam..dekat2 last, hiris bawang merah..( bukan bawang besar) kecil2..masukkan dalam minyak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah ctu eh..thanks for the info..menarik jg tu

      Delete
  5. letak telu je ke ? boleh cuba lah nanti ni. :D

    ReplyDelete
  6. munna dah cuba petua ni......

    ReplyDelete
  7. betul...letak telur memang boleh merangupkan ayam

    ReplyDelete
  8. xpernah plak js try nti nk cuba jugaklah...hihi

    ReplyDelete
  9. sedapnya ayam goreng kalau rangup.

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi baca dan drop komen.
Jangan lupa like page fb abah khalisha

Busuk.org

GuaBlog

Apesal

 

abah khalisha Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates