Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, December 7, 2012

3 Selangor Tidak Bertanggungjawab - Ekoran Arahan Penutupan 2 Kamera AES


PUTRAJAYA - Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Kong Cho Ha menyifatkan kerajaan Selangor sebagai kerajaan negeri yang tidak bertanggungjawab kerana tidak menghiraukan keselamatan pengguna jalan raya.

Katanya, tindakan kerajaan Selangor mahu mencabut atau menutup kamera Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) itu juga hanya untuk mencari publisiti murahan dan memancing undi.

BACA: Selangor Arah 2 Kamera AES Ditutup

"Saya katakan mereka kerajaan negeri yang sangat tidak bertanggungjawab terutama (Pengerusi Jawatankuasa Tetap Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidikan Selangor) Ronnie Liu yang mendapat publisiti murahan setiap hari.

"Di Selangor, 1,070 orang mati dalam kemalangan jalan raya tahun lepas.

"Ada Ronnie Liu ucap takziah kepada keluarga mangsa? Dia tidak hirau langsung," katanya pada sidang akhbar di sini semalam.

Cho Ha berkata, jika benar mereka kerajaan yang bertanggungjawab dan prihatin, mereka sepatutnya mengambil berat terhadap mangsa yang terbabit dalam kemalangan jalan raya.

Beliau diminta mengulas kenyataan Liu yang dilapor mahu mencabut dua kamera AES minggu ini iaitu yang dipasang di Kilometer 6.6 Lebuhraya Lembah Klang Selatan (NKVE) dan Kilometer 301.6 Lebuhraya Utara-Selatan arah utara.

Cho Ha juga membidas tindakan Liu yang mengeluarkan kenyataan berbeza setiap hari semata-mata mahu mendapat liputan khususnya menerusi media berbahasa Cina.

"Dahulu kata hendak cabut AES, sekarang hendak tutup pula. Buatlah keputusan," katanya. - Bernama

sumber: kosmo online

3 comments:

Terima kasih kerana sudi baca dan drop komen.
Jangan lupa like page fb abah khalisha

Busuk.org

GuaBlog

Apesal

 

abah khalisha Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates