Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, November 7, 2012

5 Arnab Angora Arnab Pelik

Dunia yang Allah jadikan memang cukup luas dan misteri. Pada hakikatnya begitu banyak lagi perkara yang manusia masih tidak ketahui dan temui antaranya adalah haiwan

sebagai contoh kalau kita perhatikan haiwan di bawah ini macam kacukan Arnab dengan kucing je tapi hakikat yang sebenar adalah binatang ini sememangnya arnab.


Angora Rabbit adalah antara binatang yang agak pelik kalau kita perhatikan. Berasal dari Ankara, Turki (dulu dikenali sebagai Angora) cukup popular di Perancis ketika abad ke-17 dan ke-18 dan sebelum mula terkenal di negara-negara Eropah.

Tidak lama kemudian, arnab Angora mula terkenal di Amerika pada abad ke-20 di mana ramai yang menjadikan ia sebagai binatang peliharaan kerana bulunya yang panjang dan dikatakan lembut. Guna syampu Rejoice agaknya.hehehe.

Pelik tapi benar,masih banyak lagi haiwan-haiwan pelik yang kita jarang jumpai. Kalau kat Malaysia ada satu teringin juga abah beli seekor leh buat peluk takpun baring.Penyek tak agak-agaknya arnab ni.

5 comments:

  1. masa sy kecik2 dulu abah ada bela arnab.tp arnab biasa la..abah sy kata kalau arnab tu melahirkan anak,kite xleh tgk sbb nnt arnab tu mesti pijak2 anak dia..

    ReplyDelete
  2. Yeke..tu pantang larang agknya..mungkin arnab tu malu yg anaknya tk comel lagi..hehehe

    ReplyDelete
  3. saya pn baru je bela sekor.hehe.umor 6 bln.lion head + netherland dwaf

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi baca dan drop komen.
Jangan lupa like page fb abah khalisha

Busuk.org

GuaBlog

Apesal

 

abah khalisha Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates