Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, January 5, 2012

14 Lukisan Warna Pertama Nur Iman


Pada 27 December lalu macam biasa abah ambil Nur Iman lepas waktu kerja. Macam selalu juga Nur Iman akan minta susu, so abah pun ambik dalam beg dia. Tengok ada kertas, ingat surat pesanan ke, surat cinta untuk abah ke rupanya lukisan warna Nur Iman.

Abah cuba memahami apa maksud disebalik lukisan warna itu. Biasanya setiap lukisan akan ada maksud tertentu betul tak? Antara yang terlintas difikiran abah mengenai lukisan Nur Iman ni adalah:

a) Mungkin Nur Iman kesunyian dan memerlukan adik..hehehe..kena tambah anak ni, atau
b) Nur Iman memang taknak adik lagi sebab nak bermanja dengan abah dan ibu sepuasnya, atau
c) Dia tension duk kat nursery. Nak tidur pun susah sebab ramai kanak-kanak lain, atau
d) Marah dengan abah kot hari itu.hehehe

Abah seronok tengok perkembangan Nur Iman dan abah pasti setiap ibu dan bapa pun akan gembira melihat perkembangan positif anak mereka. Betul tak?

Kepada yang masih bujang belajar ye dari mereka yang berpengalaman ni!

14 comments:

  1. hurai jangan tak hurai bah =)

    ReplyDelete
  2. kalau risya lukisannya selalu ada gambar haiwan..cikgu art school dia pon perasan..

    tp betul kanak-kanak suka luahkan perasaan melalui lukisan sbb mrk x tahu nk ckp

    ReplyDelete
  3. simpan gambar tu...nanti dah besar Iman tu leh tunjuk kat die balik..hehehe...

    ReplyDelete
  4. SALAM,
    MEMBACA ENTRI INI, TERINGAT CUCU2 ATUK . MEMANG MENGEMBIRAKAN BILA MELIHAT PERKEMBANGAN ANAK2 NI

    ReplyDelete
  5. warna warni kehidupan kata nur iman ;p

    ReplyDelete
  6. Hihihi pandai pulak abah dia nk memahami maksud lukisan iman

    ReplyDelete
  7. iman nak adik tu,sila tambah cepat2 kekekek

    ReplyDelete
  8. bila jadi bapa ni, kepala pk pasal anak je..senyum dah gembira dgn kehadiran dia

    ReplyDelete
  9. kekadang lukisan yg kita anggap merepek tu la yg bernilai tinggi kan

    ReplyDelete
  10. apakah maksud sebenarnya ye... berseni juga Nur Iman ni

    ReplyDelete
  11. kakakaka..yg no satu tu sangat cute...apalagi abah..usaha tangga kejayaan

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi baca dan drop komen.
Jangan lupa like page fb abah khalisha

Busuk.org

GuaBlog

Apesal

 

abah khalisha Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates