Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saturday, December 10, 2011

11 Ceria Pagi di Tasik Ulu Yam, Gombak

Bestnya hari Sabtu..


Kalau tiba hujung minggu ni memang ramai yang cukup gembira. Bukan apa setelah penat lima hari bekerja hari minggu adalah hari yang cukup dinantikan untuk bersama keluarga, berehat, mengemas ruah, beriadah, bersukan dan pelbagai lagi.


Pagi tadi abah sekeluarga sarapan pagi di Tasik Ulu Yam yang terletak lebih kurang 7KM daripada rumah abah. 


Mari kita hayati bersama suasana pagi di Tasik Ulu Yam.


Ada kaki pancing dah mencuba nasib seawal 9.00 pagi. Abah pasti bukan renjer.hehehe...


Suasana yang cukup indah dan nyaman


Air yang tenang jangan disangka tiada buaya..tapi memang tiada pun di sini.


Kehijauan hutan masih lagi terpelihara di  Tasik Ulu Yam

Jauh disana merupakan Empangan Batu. Empangan ini digunakan untuk bekalan air minuman sahaja dan bukannya janakuasa elektrik.


Abah tak sempat nak duduk lagi ibu dah snap..


Peace! Kami bertiga..


Nur Iman abah suruh duduk diam-diam tangkap gambar dia taknak..inilah hasilnya


Sedang menghayati keindahan Tasik Ulu Yam agaknya..


Pokok kelapa turut ditanam disini untuk menyerikan lagi suasana selain dijadikan tempat untuk berteduh.


Untuk makluman semua, jalan raya disini merupakan jalan lama yang digunakan untuk ke Genting Highlands.

Tasik Ulu Yam Semakin Kotor

11 comments:

  1. baru sekali jer sampai kat sini,tah bila lagi nk kesana..huhuhu!

    ReplyDelete
  2. SALAM,
    CANTIK TEMPAT INI. TAK PERNAH SINGGAH TAPI SELALU LALU SINI UTK KE BATANG KALI (ARUAH KAKAK TINGGAL DI SANA).

    p/s. Dijemput ke perjumpaan blogger pd 18 dis nanti. Bawa isteri dan anak2

    ReplyDelete
  3. Sangat cantik pemandangan di sana..

    ps: masa baca tajuk td ibu yusuf bayangkan abah khalisya nak tunjuk gambar makan2 tepi tasik.. ngeee..

    ReplyDelete
  4. dulu2 tempat ni kak ati selalu
    gi main badminton dgn kawan lama :)

    alahaii..muda belia je abah ni!

    ReplyDelete
  5. Silap: bukan masa baca tajuk, tp masa baca perenggan kedua tu.. :D

    ReplyDelete
  6. ati masrif~~saya mmg mudah remaja lg

    ReplyDelete
  7. cantik dan indahnya pemandangan di sana..:)

    ReplyDelete
  8. cantiknya pemandangan tu. Memang seronok dapat berpiknik di sini..

    ReplyDelete
  9. renjer pernah sampai tempat ni dulu..tapi memancing xdapat ikan pun..bes lepat kat situ..angin sejuk je :P

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi baca dan drop komen.
Jangan lupa like page fb abah khalisha

Busuk.org

GuaBlog

Apesal

 

abah khalisha Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates