Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, November 21, 2012

3 Kenyataan Datuk Seri Ismail Sabri Berkaitan Tindakan Boikot McDonalds


KUANTAN: Tindakan rakyat negara ini memboikot sesuatu barangan atau produk untuk membantah keganasan rejim zionis terhadap rakyat Palestin adalah hak dan pilihan individu.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Ismail Sabri berkata, kerajaan sama sekali tidak terbabit dalam tindakan itu tetapi pada masa sama tidak menghalang orang ramai daripada bertindak demikian.

"Kalau boikot tak nak pergi beli produk itu adalah hak pengguna, kita tidak ada kuasa paksa pengguna mesti beli produk itu," katanya kepada pemberita selepas merasmikan kafe 1Malaysia Politeknik Sultan Ahmad Shah (Polisas) di sini, hari ini.

Ismail Sabri berkata, beliau menyedari memang wujud kempen memboikot sesetengah produk seperti McDonalds yang dikatakan mempunyai kaitan dengan rejim zionis di laman Facebook baru-baru ini.

"Kalau diikutkan, terdapat kesan terhadap sesuatu tindakan itu sama ada baik atau buruk.

"Contohnya, jika rakyat memboikot sesuatu produk makanan sehingga kedai itu tutup, berapa ramai pulak pekerja yang terdiri daripada rakyat Malaysia yang akan terjejas (sekiranya pembuangan pekerja berlaku)...ini yang harus dipertimbangkan," katanya. - BERNAMA




Jom pekena Burger KL Bakar Janda-Jandaku Gangster!

3 comments:

  1. dolak dalik. pandang satu sudut dan dari sudut yang sempit pulak tuh...lihat lah dengan mata hati.

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi baca dan drop komen.
Jangan lupa like page fb abah khalisha

Busuk.org

GuaBlog

Apesal

 

abah khalisha Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates